zaterdag 14 mei 2011

prullerijen

De laatste dagen heb ik me bezig gehouden met vanalles en niks. Ik kan het me zelfs niet herinneren. Veel gerust, dat herinner ik me wel.

Ik ben iemand die nogal gemakkelijk vind dat ik 'zoo veel te doen heb!' Daarom werk ik sinds enkele jaren met lijstjes. Alles wat ik op een lijstje zet, verdwijnt uit mijn hoofd, het geeft me geen stress meer. Ik kijk naar het lijstje als ik tijd heb en dan begin ik er aan. Een heel bevredigend systeem, voor mij althans.

De laatste weken zijn er een heel aantal kleine klusjes toch in mijn hoofd geslopen. Ze geraakten niet op het lijstje en dus gaven ze me een druk druk druk gevoel zonder enige reden eigenlijk. De klusjes waren te klein om op een lijstje te zetten en daarom heb ik ze de afgelopen dagen tussen het rusten door uitgevoerd.

Te beginnen met EEN HOES VOOR EEN GEZELSCHAPSSPEL. Ik vind dat de dozen van spelletjes vaak heel veel plaats in nemen in de kasten. En omdat onze kinderen nogal veel speelgoed hebben, hebben die kasten het soms moeilijk om alles te slikken. Daarom een verklein poging. Het wilde wortel-spel kreeg een zakje!

VOOR
NA
 Daarna FLOCKTE IK een trui die ik al een tijdje geleden voor Sep gekocht had. Ik koos voor een aap omdat zijn lievelingsknuffel een aapje is.




Zoals jullie weten maakte ik een tijdje geleden een schattige gele smockjurk voor Nientje. Enkele weken later kwam het gekrompen uit de droogkast. Ik maakte er dan een rokje van. Maar ik vond het zo spijtig dat ik besloot een nieuwe smockjurk voor haar te maken. Wat ik heerlijk vind aan smockjurkjes is dat ze zo snel klaar zijn. Geweldig.


 Ik koos voor gekruiste bandjes achteraan.

en een easy rolzoompje.
Iedereen met een overlock zal dit beamen, niks gemakkelijker dan een rolzoompje.

De 'druk druk druk-gevoelens' slonken langzaam. Nog één projectje in mijn hoofd. EEN NAAIKAMER ORGANIZER. Ik nam gewoon een lap stof en maakte er allerlei zakjes op voor: de scharen, het tornmesje, de labels, een bic, latjes, het zoommaatje, de speldjes,...
En zo is mijn drang naar orde weer een beetje dichter bij. En na dit projectje was mijn hoofd ook leeg. Zo gemakkelijk kom ik dus van dat 'druk druk druk-gevoel' af.


Het volgende project is een Amsterdamtas. Die staat al even op mijn lijstje.

Tot heel gauw allemaal!

Groetjes

2 opmerkingen:

  1. Oh, lijstjes maken ... heerlijk! Ik doe dat soms, op een vrije dag, 's morgens met een kopje koffie erbij. Ik zet er dan wel de klainste jobkes op, want doorstrepen ( is veel visueler dan afvinken ) is zooooooooooo zalig ...
    Ik heb lijstjes in alle lengtes, lopend over alle tijdspannes en heel variabel in uitvoerbaarheid ... En inderdaad, lijstjes brengen rust!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik hou van lijstjes!!!! En hoe heerlijk is het een lijst af te kunnen strepen!

    Jou afgewerkte lijstje ziet er super uit! =D

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...