zondag 25 augustus 2013

Rik


Onverwacht en onbedoeld nam ik een blogverlof.

De grote vakantie is met twee kinderen in huis en weer wat verbouwingen zo druk geweest dat ik nauwelijks tijd heb gehad om te naaien of te bloggen.

Ergens in juni beloofde ik mijn schoonzus enkele pakjes te maken voor de baby in haar buik. 
In juli maakte ik dus tijd om voor ons nieuw neefje te naaien.

Eind juli was het zo ver, onze Rik werd geboren.


Je ziet de schattige uk in het eerste pakje dat ik voor hem maakte. Een tricot wikkeltruitje met broekje in een stofje van Stoerejongensstoffen.nl
Het patroontje komt uit knippie van 2/2011. Eerder maakte ik ook al een gelijkaardig pakje voor Lars.


Ik maakte ook een jumpsuit in maatje 56. Zo schattig, maar helaas is het nu nog te groot. Dus geen foto met Rik er in.
Het stofje komt van het stoffenkot in Kapellen.

Ziet u die mooie bijpassende knippers (pressions, snaps,...)
Voor het maken van deze kleertjes bestelde ik een kamsnapstang en zo'n 250 snaps. Die felgekleurde snaps staken al maanden mijn ogen uit. En met al die leuke babykleertjes voor Rik in de maak hakte ik de knoop.
Ik bestelde ze bij mamarieke
En content dat ik er mee ben! Altijd een goeie kleur en zo veel goedkoper (en mooier) dan de klassieke zilveren knippers.


En omdat tricot wikkeltruitjes zo gemakkelijk zijn, maakte ik nog twee van die setjes.


Toen ik toch bezig was, maakte ik van een klein restje nog een mutsje. 

En helemaal on top van dit bericht ook nog een vlaggenlijn volgens deze handleiding.

Je kan niet geloven hoeveel plezier ik aan die kleine baby-kleertjes heb beleefd. Zo geweldig schattig.

Dus kleine Rik, voor je eerste verjaardag maak ik vast weer iets voor je.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...